Czy można transportować ponadgabaryty po godzinach?

Czy można transportować ponadgabaryty po godzinach? czyli transport nienormatywny zwiedzenia wielu ciekawych miejsc. Transport ponadgabarytowy to nadal domena mężczyzn, ale można zauważyć również kobiety za kierownicą ciężarówki. Powoli widać, że zawód ten nie jest już typowo m

Dodane: 22-06-2020 13:20
Czy można transportować ponadgabaryty po godzinach?

transport nienormatywny


Praca w transporcie

Coraz większa ilość osób decyduje się na pracę jako kierowca samochodu ciężarowego. Związane jest to nie tylko z wysokimi zarobkami, ale również z możliwością zwiedzenia wielu ciekawych miejsc.

Transport ponadgabarytowy to nadal domena mężczyzn, ale można zauważyć również kobiety za kierownicą ciężarówki. Powoli widać, że zawód ten nie jest już typowo męski. Okazało się, iż dla kobiet transport ciężki to również nie problem i świetnie sobie radzą wykonując taką pracę.

Dla wielu osób transport maszyn to ciekawe wyzwanie. Niektórzy specjalizują się tylko w takim transporcie, ponieważ po prostu można na nim najwięcej zarobić. Oczywiście przygotowanie się do przewożenia ciężkiej maszyny jest inne niż w przypadku towarów o stosunkowo niewielkiej wadze. Jednak to nie kierowca za to odpowiada, ale firma, która zajmuje się tego typu transportem. Zadaniem kierowcy jest jedynie dostarczenie towaru na czas w odpowiednie miejsce. Oczywiście musi on też zadbać o to, żeby przewożona maszyna w żaden sposób nie została uszkodzona.


Do niej można zaliczyć m.in

Wyróżniamy aż siedem typów zezwoleń umożliwiających transport ponadgabarytowy. Każda z tych grup określa tak naprawdę inny typ zezwolenia.

Kategoria pierwsza skupia się na samej trasie. Uwzględnia ona zezwolenie na przewiezienie ładunku po konkretnej drodze, którą należy wcześniej dokładnie wyznaczyć, by zawrzeć takową informację w dokumentacji. Kategoria druga tyczy się z kolei różnego rodzaju pojazdów. Do niej można zaliczyć m.in. transport maszyn rolniczych - ciągników, koparek, a także spychaczy i innych podobnych pojazdów. Grupy od trzeciej do szóstej zawierają z kolei te zezwolenia, które wystawiane są na dłuższy czas i w których podaje się informacje dotyczące konkretnych parametrów wybranego ładunku. Ostatnia już kategoria, czyli ta siódma jest stosowana w momencie, gdy planowany transport ciężki nie pasuje do żadnej poprzedniej grupy.

Zezwolenie jest wydawane w formie specjalnego dokumentu. Upoważnia on zaznaczoną na papierze osobę do przewiezienia ładunku po drogach publicznych umieszczonych na terenie Polski.


Doświadczona i fachowa firma oferująca transport

transport nienormatywny

Transportowanie sprzętu ciężkiego to zadanie dla jednostek specjalnych, które z szczególnym zaangażowaniem oraz doświadczeniem wykonają określone usługi. Jak wykonać transport ciężki? Czym on się charakteryzuje? Jakie usługi dodatkowe wykonywane są w zakresie transportu ponadgabarytowego?
Transport ciężki to usługa spedycyjna towarów lub maszyn o niewymiarowej, przekraczającej ustalone wielkości lub wadze przedmiotów. Wśród akcesoriów, które wymagają tego rodzaju transportu zalicza się przede wszystkim: maszyny, pojazdy, elementy konstrukcyjne czy części budowalnych. Transport maszyn i innych urządzeń mechanicznych odbywa się zarówno na terenie kraju, jak również na trasach międzynarodowych. Doświadczona i fachowa firma oferująca transport ponadgabarytowy świadczy usługi w zakresie pakowania, zabezpieczenia towaru, przewożenia oraz rozładunku. Dzięki stale rozwijającej się technologii możliwe jest bezpieczne i bezusterkowe wykonanie powierzonych realizacji, a także wykonywanie usług dodatkowych.


Transport ciężki

Transport ciężki to inne określenie dla gałęzi przemysłu, jaką jest transport ponadgabarytowy. W tej nazwie znaleźć można odzwierciedlenie jej charakteru. I to na kilku płaszczyznach.
Słowo ciężki to po pierwsze odniesienie do wielkości i ciężkości towarów. Tradycyjnie na polskich drogach transportować można produkty o łącznej masie 42 ton. Tymczasem maszyny, różnego rodzaju sprzęty, czy hale ciężar ten przekraczają. Wszystko więc co waży więcej niż 42 tony, musi być transportowane w specjalnych warunkach.
Drugą płaszczyzną transportu ciężkiego, jest jego logistyka. Transport maszyn, czy elementów infrastruktury naprawdę nie jest organizacyjnie łatwy. Nie każdą trasą da się go zorganizować. Takie elementy, jak rondo, most, czy wysoki krawężnik mogą w tym przypadku uczynić trasę nieprzejezdną. Zorganizowanie więc wszystkiego cale nie jest łatwe. Tym bardziej, że dochodzą do tego dodatkowe elementy, związane z obowiązującymi regulacjami prawnymi.
I tak oto transport ciężki, wcale lekkim nie jest.